Tolong Klik, Nak Pergi Bercuti :)

Photobucket Photobucket PhotobucketPhotobucketPhotobucket Photobucket

Monday, October 18, 2010

♥ khidmat masyarakat ♥

hurm entry kali ni nk gtau aku kna ikut satu program iaitu khidmat masyarakat di kg gombak mukim 3 peserai, johor. program ni wajib attend actly sbb syarat lulus modul ni la kn.. mula2 mmg aku mls gle nk gi. xsonok lngsung rasa time duk kt uthm ni. kuar je u, mcm2 prasaan aku yela sbb xtau cmne penerimaan org kg kt sana kn..lgpun kitorg kna duduk ngn keluarga angkat. huhu..

tp segalanya beyond my expectation ! sonok giler siot.. rasa trharu sbb famili angkat mmg sporting abes, then puas ati dgn kitorg punya team work ! and then, semua program di handle sendirik oleh setiap ahli. best !

ni aku gtau secara detail tentatif kitorg kt sana :

SABTU, 16 OCT 2010

8.00 pg ~ berkumpul kt dataran anggerik uthm
9.00 pg ~ bertolak ke mukim 3 peserai
9.30 pg ~ berhenti mkn kt kdai tepi jln otw ke btu pahat
10.00 pg ~ sampai kt surau peserai kecil, ada perasmian program bakti siswa ( BAKSIS )
( penyerahan anak angkat kepada kluarga angkat )
11.30 pg ~ balik umah keluarga angkat ( bermesra2 la kn ) hehe
2.00 ptg ~ program bersama adik2 angkat kt surau peserai kecil ( siap main mcm2 game lg )
hehe
4.30 ptg ~ after asar, ada sukaneka kt ptg jalan zamrud..ni yg paling best bila ramai org kg
join..huhu


6.30 ptg ~ balik mandi, siap2 utk progm mlm plak
7.30 mlm ~ mlm lak ada progm marhaban n bzanji. then mkn dlm talam. suka2
8.30 mlm ~ settle utk hari ptama, balik umh, tgk tv sambil sembg2 dgn famili

AHAD, 17 OCT 2010

7.30 pg ~ senam robik kt jalan zamrud.. best..4 lagu kalau xsilap
8.30 pg ~ pemeriksaan kesihatan pcuma oleh klinik kesihatan bt pahat. as usual, BMI aku,
normal ! huhu
9.00 pg ~ sarapan pg
10.00 pg ~ bergotong - royong bersih surau n balai raya
11.30 pg ~ balik umah siap2 semua brg2
12.30 tgh hari ~ibu ajak pegi kenduri kawen, baju kurung xde, then ibu hadiahkan aku n kk ayu
bju sutera. bju masa ibu muda2..thx ibu !


1.30 ptg ~ berkumpul balik kt surau peserai. majlis penyerahan kembali anak angkat


2.00 ptg ~ bertolak ke dewan ape tah aku xigt. utk majlis perasmian penutup program khidmat
msyarakat adun semerah ( ada 5 seksyen berkumpul kt dewan ni ) masing2 muka dh
penat.
4.00 ptg ~ bertolak balik ke uthm !

p/s : bnyk lg gmbr2 yg aku nk tnjukkan tp tau2 je la kn blog ni mls nk upload byk2, so tmptnya kt facebook aku lah kn... klu nk tgk, just gi kt page aku. ada 131 photos psal khidmat masyarakat ni...

No comments:

Post a Comment

bg pendapat =)

leave your link here and i'll drop by