Tolong Klik, Nak Pergi Bercuti :)

Tuesday, February 22, 2011

aku buang undi...hehe



haha aku dh cukup umo utk mengundi...

ceh padahal sebelum ni umo form 1 pun aku dh mengundi dh.

pengalaman mengundi ni sejak dari form 1.

aku sek kt mrsm so mrsm memang mengamalkan kempen

pilihanraya n buang undi ni

cuma xde la secanggih kt uthm skrg coz buang

undi sini on9 je.. dulu pakai manual je...hehehe....

ok prosesnya mmg sama ja dgn sekolah dulu...

proses penamaan calon, then manifesto

( time ni la nk dgr jnji2 dorg...hahaha )

ok then kempen2

( mmg rimas dgn poster2 yg terlalu byk..huhu)

smpaikan nk jalan pun kna menunduk bwh tali ni ape kes??? huhu.



n lastly proses buang undi...

( kalau korg nak tau, si artis kak ana raffali tu dulu aku

de undi dia sebagai Badan Wakil Pelajar (BWP) hehe

nk glamer jgk aku ni...haha..dia dulu Biro Puteri ye...

siap bdk laki kna mrh ngn dia coz bising kt surau...

hahaha padan muka korg ) ok sambung balik..dh menyimpang merata dh ni...

ckp pasal undi, pergh nk bkk cite la ni, kat sek dulu penah wat undi rosak..

haha jahat kot..masa tu dh agak besar dh...otai la katakan... jht2..sbb yg

jd wakilnya kawan sebaya ja.. so cm xnk buyers, i wat la undi

rosak..wahaha..tlg jgn ikut prangai sy ye kwn2...xbaik.. masa tu xpndai

pikir lg wlupun dh gedabak..haha..sekarang ni aku dh baik...dh rasa

bertanggungjawab...

aku dah dftar dh undi mengundi masa thn lepas..semangat kot ! haha...

kt UTHM ni aku suka r sistem ni sbb kalau xpilih cukup calon, anda xboleh

submit undi tersebut.. that's mean, xkn ade la undi rosak kn? kalu

xdtg,mknanya xundi la.. so kebarangkalian hanyalah 50-50 iaitu mengundi

dgn cara yg sah atau xmengundi lngsung...huhu..hebat2 ! kalau nk apply cara

ni kt pilihanraya parlimen xsesuai kot wlupun agak menyenangkan sebb

tokwan2 kita ada yg bkn celik IT ok....hehe..... ok lah, smpai sini je..

smpat updated ni sbb kls hbgn etnik batal...hehe.. so mau tido cz mlm ada

kls lagi..daaa..lyn je gmbr bwh ni ye....

gmbr kt kafe Kolej Tun Fatimah

terpaksa menunduk sebab nk lalu...



2 comments:

  1. hahaha..pnh gak ngundi kat PUO..huhuh..

    ReplyDelete
  2. hehe kitorg kt poly xde pilihanraya...lec yg pilih wakil setiap jabatan :)

    ReplyDelete

bg pendapat =)

leave your link here and i'll drop by